Dia Mundial del Son: el 5% de la població es pot veure afectada pels trastorns del son

L'Hospital Universitari Sant Joan de Reus commemora el Dia Mundial del Son, que se celebra cada divendres anterior a l'equinocci de març des de 2008 per conscienciar la societat sobre els trastorns del son, promoure'n la prevenció i l'educació i una millor comprensió, ja que afecten la salut i la qualitat de vida d'una gran part de la població mundial. Concretament, a la rambla s'hi exposen diversos plafons i una taula informativa amb díptics, penjadors i polseres on s’explica què son els trastorns del son i es donen recomanacions per tal de millorar el son dels pacients ingressats a l'hospital. El més freqüent dels transtorns és l'insomni, sigui l'agut o el crònic. També són molt freqüents les apnees obstructives del son (AOS), el somnambulisme, la paràlisi del son i la síndrome de les cames neguitoses. Cadascun per separat arriba a afectar el 5% de la població de forma transitòria o crònica.

Unitat del Son

L'Hospital Universitari Sant Joan de Reus compta amb la Unitat del Son, que forma part del Servei de Pneumologia i és l'única de la demarcació acreditada per la Sociedad Española de Neumología y Cirugía Torácica (SEPAR). Està formada per una metgessa experta en medicina del son, una pneumòloga i personal d'infermeria. A més, s'està creant la Unitat Multidisciplinària de Son amb la incorporació d'altres especialitats com Neurologia, Neurofisiologia, ORL, Cirurgia Maxil·lofacial, Endocrinologia i Pediatria per poder tractar tota mena de trastorns del son, tant en nens com en adults.

Professionals de la Unitat del Son, del Servei de Pneumologia de l'Hospital Universitari Sant Joan de Reus

El lema d'aquest Dia Mundial del Son és «Equitat en el son per a la salut global». El son és essencial per a la salut, però persisteixen diferències mesurables en la salut del son entre les poblacions del món, i creen càrregues addicionals i reforcen les desigualtats en salut.

Així mateix, també s'informa que l'Hospital està adherit a "SueñOn", un projecte coordinat per l'Instituto de Salud Carlos III i impulsat i liderat per infermeria, que va dirigit a tota la societat (professionals de la salut, gestors i gestores, pacients...) amb la finalitat de promoure el descans de les persones hospitalitzades.

Descarrega els plafons informatius del Dia Mundial del Son (PDF)

L'Hospital compta amb la Unitat del Son, que forma part del Servei de Pneumologia i és l'única de la demarcació acreditada per la Sociedad Española de Neumología y Cirugía Torácica. Està formada per una metgessa experta en medicina del son, una pneumòloga i personal d'infermeria