La Unitat de Cirurgia Major Ambulatòria (CMA) de l'Àrea Quirúrgica de l'Hospital Universitari Sant Joan de Reus ha obtingut la Certificació ISO 9001:2015. Aquesta certificació, que és un estàndard internacional de qualitat assistencial s'ha obtingut després que un equip extern hagi avaluat un conjunt d'indicadors que analitzen aspectes com la qualitat de la cirurgia, el rigor, la innovació, el treball en equip, la competència científica dels professionals o l'estat de les instal·lacions. Disposar d'aquesta nova ISO ajuda a millorar l'operativa de funcionament i la pressa de decisions i té un impacte positiu en la satisfacció del client, tant intern com extern.

La Unitat de Cirurgia Major Ambulatòria de l'Hospital Universitari Sant Joan de Reus es va iniciar el 1994 sent la segona unitat d'aquetes característiques de tot Catalunya i la Comissió Multidisciplinària de CMA va iniciar els tràmits per la certificació que ara s'ha obtingut i que estarà vigent durant els propers tres anys.

Amb Cirurgia Major Ambulatòria es realitzen intervencions quirúrgiques, que no requereixen ingrés i, per tant, el pacient pot tornar a casa el mateix dia de la intervenció, afavorint així la seva recuperació.