Comunicació

Sala de premsa

Un estudi del Servei de Pediatria de l’Hospital sobre obesitat infantil, Millor Comunicació Oral al congrés estatal de pediatria

L'estudi: "La diversitat de la microbiota intestinal pot predir la millora cardiovascular després d'una intervenció per tractar l'obesitat infantil", del Servei de Pediatria de l'Hospital Universitari Sant Joan de Reus, obté el premi a la Millor Comunicació Oral del 69 Congrés de l'Asociación Española de Pediatria, celebrat a Granada de l'1 al 3 de juny. Aquest estudi confirma que una major diversitat d'espècies en la flora intestinal modula la resposta a tractaments per a l'obesitat. Així doncs, es pot predir una millora cardiometabòlica associada a la pèrdua de pes en els infants amb una major diversitat de flora, abans de començar una intervenció nutricional per tractar l'obesitat infantil i independentment de l'obesitat inicial i de la severitat del risc metabòlic.

Elia Massó

Els autors de l'estudi són: Elia Massó, Verónica Luque, Mireia Alcázar, Natàlia Ferré, Mariona Gispert-Llauradó, Marta Zaragoza-Jordana, Albert Feliu i Joaquín Escribano. L'exposició del treball va anar a càrrec de la Dra. Elia Massó, metgessa interna resident del Servei de Pediatria del centre.